ملتقي طلبة وطالبات كلية الآداب جامعة المنصوره
عايزه اعرف ضرورى Untitl29

السلام عليكم

أخى/أختى زائرنا الكريم، تشرفنا بمرورك وتصفحك منتدانا المتواضع وسنسعد ونتشرف أكثر بانضمامك إلينا وإلى أسرة المنتدى والمشاركه بأفكارك ومقترحاتك للنهوض بالمنتدى إلى الأمام ولمزيد من التقدم بالإفاده والاستفاده .. وشكرا لك .

لمزيد من المعلومات او التواصل مع الإداره يرجى الاتصال على البريد الالكترونى:

islammahmoud2050@gmail.com

01060230336
عايزه اعرف ضرورى Untitl29

السلام عليكم

أخى/أختى زائرنا الكريم، تشرفنا بمرورك وتصفحك منتدانا المتواضع وسنسعد ونتشرف أكثر بانضمامك إلينا وإلى أسرة المنتدى والمشاركه بأفكارك ومقترحاتك للنهوض بالمنتدى إلى الأمام ولمزيد من التقدم بالإفاده والاستفاده .. وشكرا لك .

لمزيد من المعلومات او التواصل مع الإداره يرجى الاتصال على البريد الالكترونى:

islammahmoud2050@gmail.com

01060230336
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

كل ما يخص طلاب كلية الآداب جامعة المنصوره من أخبار ومواد علميه ومشكلات وقضايا وإقتراحات

الرئيسيةPortalأحدث الصورالتسجيلدخول

مطلوب مشرفين وطاقم مساعده للإداره لإعادة العمل مره أخرى بالمنتدى ورفع المحاضرات ومتابعة طلبات الأعضاء والإجابه على استفساراتهم الخاصه بالكليه بجميع أقسامها

عايزه اعرف ضرورى

5 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
شهد

شهد

عايزه اعرف ضرورى 305878022
: عايزه اعرف ضرورى 76055810

عايزه اعرف ضرورى Empty
مُساهمةموضوع: عايزه اعرف ضرورى   عايزه اعرف ضرورى I_icon_minitimeالجمعة سبتمبر 18, 2009 1:11 am

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] يا جماعه انا عايزه اعرف بقى هيا الدراسه فى اداب هتبقى زى حقوق وتجاره ولا احنا هنحضر عادى لو حد عارف اى حاجه يقول
Mr.Islam
Mr:Manager
Mr:Manager
Mr.Islam

: عايزه اعرف ضرورى X5upcd10

عايزه اعرف ضرورى Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايزه اعرف ضرورى   عايزه اعرف ضرورى I_icon_minitimeالجمعة سبتمبر 18, 2009 1:10 pm

بصى يا شهد أولا اشكرك على الملحوظه ودى حاجه المفروض نعرفها من دلوقتى

انا عرفت ان الدراسه 3/10 ان شاء الله اتأجلت اسبوع يعنى هنروح ان شاء الله نعرف كل حاجه يومها بس دراستنا عادى زى ما احنا مفيش اختلاف

لكن لو النسبه بتاعت الوباء زادت تانى هتتاجل الدراسه 12 أسبوع وممكن تبقى تعليم عن بعد يعنى محاضرات على النت عشان تقليل الكثافه

انا ان شاء الله هنزل يوم 26 اشوف ايه الأخبار واعرف ايه النظام وهعرفكم على المنتدى اللى حصل وان شاء الله مفيش جديد

اشكرك على التوبيك

تقبلى تحياتى

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
http://linkedin.com/in/islamdesouky
jassyjoe
New (F)
New (F)

عايزه اعرف ضرورى Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايزه اعرف ضرورى   عايزه اعرف ضرورى I_icon_minitimeالسبت يناير 30, 2010 12:55 am

لو سمحت ياجماعة انا اولا عضوة جديدة فى المنتدى دة و تحفة جدا و فى جهد خطير مبذول من اجل المنتدى . انا خريجة قسم انجليزى بس من زمان شوية يعنى 2001 و عملت بعد كدة دبلومة تربوى فى كلية التربية و كنت عايزة اعرف ضرورى ايه هيه الدبلومات اللى اقدر اخدها فى كلية الآداب تابعة لقسمى و ارجو الرد السريع و خصوصا على دبلومة الترجمة الفورية كم مدتها و كم تتكلف و ايه المطلوب و ميعاد التقديم و هل يوجد شروط خاصة ببعض التقديرات للمواد اللى اخدناها فى كليتنا خلال الأربع سنين .و لا ايه بالضبط ؟ و اكون مشكورة جدا الايميل الخاص بى

The Gem
The Queen
The Queen
The Gem

عايزه اعرف ضرورى Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايزه اعرف ضرورى   عايزه اعرف ضرورى I_icon_minitimeالسبت يناير 30, 2010 7:19 pm

أهلا بيكى حبيبتى
نورتى المنتدى

أنا أداب إنجلش زيك بس دفعة 2009
و بعمل السنه دى دبلومة تربوى برده

اللى أعرفه إن دبلومة الترجمة الفورية مدتها سنتين
لكن مصاريفها جامده جدا لكن مش عارفه كام

بس إنتى لو هتقدمى يبقى أول الدراسه

و ممكن تكملى تمهيدى

لو عايزه تسألى عن أى حاجه تانيه أنا تحت أمرك

تحيااااااااااااااااااااتى

jassyjoe
New (F)
New (F)

عايزه اعرف ضرورى Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايزه اعرف ضرورى   عايزه اعرف ضرورى I_icon_minitimeالأحد يناير 31, 2010 5:41 pm

بجد بجد شكرا جدا جدا على الاهتمام و الذوق ان انتى رديتى عليا . انا سمعت ان علشان اقدر اقدم تمهيدى ماجيستير لازم اكون جايبة تقدير جيد على الأقل فى اليسانس و انا للاسف جايبة مقبول اقل من الجيد ب 5 درجات فانا مش عارفة اذا كان ينفع اقدم فعلا و لا لأ و عرفت انهم بيشوفوا تقديرى فى مواد معينة اللى انا عايزة اتخصص فيها . انا عموما مش فاهمة الموضوع ككل اوى فاهمة حاجات بسيطة
و هل التمهيدى دة مدته برده سنة واحدة ولا اكتر
و ايه هو الفرق بين الترجمة الفورية و التحريرية و فى نوع ثالث انا مش فاكراه دلوقتى و اى واحد فيهم مستقبله احسن و هل انا ممكن اقدم بعد السنة الأولى من الترجمة الفورية ماجستير فى الترجمة الفورية ؟
عموما ربنا معاكى فى التربوى اللى انتى بتعمليه لأنه بصراحة كان رخم شوية بس انا الحمد لله جبت فيه تقدير جيد . اصل المشكلة عندى ان انا كنت علمى . فانا ما خدتش المواد الأدبية دى كلها . طيب يا ريتك لو بتفكرى تكملى فى حاجة قوليلى ايه هياو احنا ممكن نكملها مع بعض لو تناسبنا احنا الاثنين . اصل طبعا انتى عارفة ان انا ماعدتش ليا حد خالص اعرفه فى الكلية . فكرى فى الموضوع كدة بس بعد الامتحانات هى فى شهر 7 مش كدة ؟ ربنا معاكى كمان مرة . ا

The Gem
The Queen
The Queen
The Gem

عايزه اعرف ضرورى Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايزه اعرف ضرورى   عايزه اعرف ضرورى I_icon_minitimeالأحد يناير 31, 2010 8:52 pm

ربنا يخليكى يا قمر
التربوى فعلا تقيل بسبب الحفظ ربنا يسهل للجميع

بقولك التمهيدى سنه واحده
لكن الاسئله الباقيه مش عارفه حاجه فيها
و التقديم آه فى شهر 7

بس أنا هسأل إن شاء الله فى اداب عن كل اللى إنتى عايزاه
و أنا هبقى أقولك أى حاجه أعرفها
و إن شاء الله نتفق نقدم مع بعض

عاوزه أكلمك بس مينفعش حد يكتب إيميله هنا
بس أنا بعتلك طلب إضافه ع الإيميل اللى كنتى كاتباه و الإسم مش جه عندى

المهم لو عرفت أى حاجه هقولها لك بإذن الله

تحياااااااااااتى لك

jassyjoe
New (F)
New (F)

عايزه اعرف ضرورى Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايزه اعرف ضرورى   عايزه اعرف ضرورى I_icon_minitimeالأحد يناير 31, 2010 10:41 pm

ماشى يا قمر

jassyjoe
New (F)
New (F)

عايزه اعرف ضرورى Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايزه اعرف ضرورى   عايزه اعرف ضرورى I_icon_minitimeالثلاثاء فبراير 02, 2010 9:23 pm

مساء الخير يا جماعة معلش خليكم صبورين معايا شوية انا لحد دلوقتى عايزة اتاكد اذا كان ينفع حد يقدجم تمهيدى ماجيستير لمدة سنتين اذا كان جايب مقبول فى الليسانس و لا لأ و بعد كدة يقدم ماجيستير و هكذا يعنى و لا ايه بالضبط .

و لا كل اللى جايبين مقبول فى الليسانس ما ينفعوش يقدموا خالص تمهيدى للماجيستير سواء اذا كان سنة او سنتين و مفيش ادامهم حاجة الا دبلومة الترجمة الفورية فقط .
و لو الترجمة الفورية هى اللى متاحة ممكن اعرف ايه هى المواد اللى بندرسها فى دبلومة الترجمة دى ينفع حد يرد عليا و لا ايه .. طبعا كل الشكر لجيم علشان هى تعبت معايا فى الأسئلة و ربنا معاكى فى امتحان يوم الأربعاء

The Gem
The Queen
The Queen
The Gem

عايزه اعرف ضرورى Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايزه اعرف ضرورى   عايزه اعرف ضرورى I_icon_minitimeالأربعاء فبراير 03, 2010 9:23 pm

ميرسى يا أم يوسف
لا تعب و لا حاجه

ربنا معاكى و ينولك مرادك

!islam
Popular
Popular
!islam

عايزه اعرف ضرورى Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايزه اعرف ضرورى   عايزه اعرف ضرورى I_icon_minitimeالإثنين فبراير 22, 2010 1:05 am

الحقيقة نحب كلنا نساعدك بس تمهيدى فى اداب لابد تكونى جايبة جيد على الاقل ومينفعش مقبول وكمان تمهيدى اداب سنة واحدة ومينفعش اتنين

بس تقدرى تقدمى دبلومة الترجمة بتقبل مقبول وهى سنتين

jassyjoe
New (F)
New (F)

عايزه اعرف ضرورى Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايزه اعرف ضرورى   عايزه اعرف ضرورى I_icon_minitimeالأربعاء فبراير 24, 2010 5:51 pm

شكرا جدا يا اسلام على الرد دة انت وهبة لأن مجرد الرد دة معناه ان انتم ممكن تساعدو اى حد طيب انا عايزة اسال سؤال كما لو سمحتم لو فى اى حد يعرف طلبة بياخدو دبلومة الترجمة الفورية يقوللى عليهم بسرعة علشان عايزة اكلمهم و اعرف المواد اخبارها ايه منهم و الدكاترة و نظام المحاضرات و الدراسة بشكل عام فيها عاملة ازاى و الامتحانات مواعيدها ايه فى ترم و لا لأ و اكون شاكرة ليكم جدا

!islam
Popular
Popular
!islam

عايزه اعرف ضرورى Empty
مُساهمةموضوع: رد: عايزه اعرف ضرورى   عايزه اعرف ضرورى I_icon_minitimeالأحد مارس 07, 2010 9:32 pm

اولا صعب نقول على اسماء حد تقدرى تروحى الكلية وتسألى وهم عامة بياخدم هم وتمهيدى فى غرفة المعيدين فوق فى القسم ويوم السبت بيكون اساسى عندهم تقريبا
والدكاترة بتوعنا هما اللى بيدرسوا وزيادة دكتور او اتنين منتدبين ودول ساهلين اظن يعنى مفيش خوووف خالص بتعدى زيها زى اى حاجة والامتحان مفيش فيه صعوبة وبيكون من المنهج والمصاريف مش صعبة اوى زى الناس ما بتقول
وانا مش عاوز احبطك بس ياريت لو بجد بتدورى على مستوى صح؟
خديها فى الجامعة الامريكية افضل حقيقى هتفرق وهتقدرى تلاقى وظيفة بسهولة
واحنا برده تحت امرك

عايزه اعرف ضرورى
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» الاحــترام ضرورى بين الزملاء
» تتحدانى اعرف اسم امك
» اعرف قدر كل شيئ تملكه...
» اعرف اسمه من شكل رجليه
» اعرف شخصيتك من اخر رقم تليفونك